3WIELERTJE
© www.3Wielertje, Welysestraat 9, 6669 DG, Dodewaard   Tel. 0651 112 240
OVER

Het idee werd geboren in 2015…

We gingen naar Mariazell in Stiermarken Oostenrijk met 7 motoren, waarvan 2 op een aanhangertje achter de auto en rest zelf rijdend. Een overnachting in het Zwarte Woud met als resultaat, 2 dagen snelweg, terwijl de auto het in 1 nacht had gedaan. Hetzelfde voor de terugweg, waarmee het idee was geboren om een trailer voor 4 of 5 motoren te gaan bouwen.

Zoektocht naar onderdelen en noeste arbeid…

Het hele internet afgezocht en uiteindelijke een geschikt tandemas onderstel gevonden in Drente. Een deel van de zomervakantie ging op aan de restauratie van het caravanonderstel. Het ijzerwerk moest worden ontroest, de remmen losgemaakt en daar waar nodig gerepareerd en gesmeerd. De remtrekstangen werden vervangen, nieuwe banden omgelegd en het ontwerp voor de opbouw gemaakt. De opbouw werd gelast, verzinkt en gemonteerd, waarna de aluminium beplating kon worden aangebracht. Het uiteindelijke resultaat kwam in zicht.

Tenslotte nog even laten keuren….

Dat viel nog niet mee, de RDW liet weten het chassisnummer en de originele toelatingsgegevens van het onderstel nodig te hebben, want zonder dat kon er geen kenteken afgegeven worden. Ondanks een kleine modificatie aan het onderstel was het chassisnummer nog net behouden gebleven, waaruit bleek dat het oorspronkelijk een KIP-caravan was geweest, maar daarmee was het nog niet gedaan, dus weer het internet op om meer gegevens te verzamelen. Uiteindelijk, met hulp van KIP, achterhaald dat het om KIP Grand de Luxe 540 uit 1979 ging, waarmee de keuring bij de RDW een fluitje van een cent werd en het originele kenteken weer op het onderstel gemonteerd mocht worden.
© www.3Wielertje, Welysestraat 9, 6669 DG, Dodewaard   Tel. 0651 112 240
OVER

Het idee werd geboren in 2015…

We gingen naar Mariazell in Stiermarken Oostenrijk met 7 motoren, waarvan 2 op een aanhangertje achter de auto en rest zelf rijdend. Een overnachting in het Zwarte Woud met als resultaat, 2 dagen snelweg, terwijl de auto het in 1 nacht had gedaan. Hetzelfde voor de terugweg, waarmee het idee was geboren om een trailer voor 4 of 5 motoren te gaan bouwen.

Zoektocht naar onderdelen en noeste

arbeid…

Het hele internet afgezocht en uiteindelijke een geschikt tandemas onderstel gevonden in Drente. Een deel van de zomervakantie ging op aan de restauratie van het caravanonderstel. Het ijzerwerk moest worden ontroest, de remmen losgemaakt en daar waar nodig gerepareerd en gesmeerd. De remtrekstangen werden vervangen, nieuwe banden omgelegd en het ontwerp voor de opbouw gemaakt. De opbouw werd gelast, verzinkt en gemonteerd, waarna de aluminium beplating kon worden aangebracht. Het uiteindelijke resultaat kwam in zicht.

Tenslotte nog even laten keuren….

Dat viel nog niet mee, de RDW liet weten het chassisnummer en de originele toelatingsgegevens van het onderstel nodig te hebben, want zonder dat kon er geen kenteken afgegeven worden. Ondanks een kleine modificatie aan het onderstel was het chassisnummer nog net behouden gebleven, waaruit bleek dat het oorspronkelijk een KIP-caravan was geweest, maar daarmee was het nog niet gedaan, dus weer het internet op om meer gegevens te verzamelen. Uiteindelijk, met hulp van KIP, achterhaald dat het om KIP Grand de Luxe 540 uit 1979 ging, waarmee de keuring bij de RDW een fluitje van een cent werd en het originele kenteken weer op het onderstel gemonteerd mocht worden.
3WIELERTJE